Alla inlägg den 5 oktober 2015

Av Lena - 5 oktober 2015 11:31

Jag har inte skrivit något här och det är svårt att hitta något att skriva om på fb med, när man bara är sur och tycker att man har motgångar. Sånt kan man ju inte skriva om.

Igår var jag lite präktig och hälsade på en dam på Sjöliden. Å andra sidan visste jag inte att människan bodde där! Så jag gick till den gamla bostaden, det var ju tur att det inte bodde någon ny där då!

Ska vi börja med Midas då till exempel. Han såg ju ruggig och halvdöd ut hela förra veckan, satt uppburrad och sov mesta tiden av dygnet, väldigt dimmig på ögonen och allmänt ointresserad. Brukar vara typiska tecken på att de är sjuka och inte har långt kvar. Men än sitter han upp på pinnen, fortfarande lite uppburrad men  som sagt putsar fjädrarna, äter och som sagt hänger med än. Just nu är förresten Albertina utanför buren, inspekterade först båda luckorna så att de var öppna, och nu sitter hon på burtaket!

Ja ja, fortsättning följer. Men en sak är säker, Midas var nog boxare i sitt förra liv, för flera gånger har han sett riktigt dålig ut men sen rest sig på nio!

2) höger öra. Det knäpper fortfarande i det, allra helst om nätterna. Nu har det knäppt sen i maj, vet att jag gnällt om det på fb flera gånger men man blir ju stolle. Senaste budet är att det kan knäppa i tre månader, och att det ska sluta av sig själv. Så på det viset så är det inget att göra åt heller utan man får ha det.

3) Swedfone. Det roligaste är att de ringt Rolf Hansson (Smillas ägare), men det skulle de inte ha gjort. Han sa dem ett sanningens ord. Tänk om han ville komma hit och säga om det där till dem åt mig! I helgen letade jag upp numret till Konsumentverket på nytt, där stod att de hade telefontider måndag, tisdag och torsdag. Men hade de öppet idag, nejdå! Tisdag och torsdag var det. Sånt gör mig också sur, där går det en värdefull dag till. Men nån gång ska jag väl få rätsida kanske. Eller får det ju kosta mig 10.000:- om jag inte hittar någon annan lösning.




Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Här är endel som jag funderar på, lite längre tankar än på fejan...

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vilket är du mest avundsjuk på när du ser att andra har? :-)
 Perfekt i trädgården
 Husvagn
 Husbil
 Motorbåt
 Segelbåt
 Sommarstuga
 Husbåt

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards