Direktlänk till inlägg 21 juni 2015

Min Midsommarhelg i år

Av Lena - 21 juni 2015 16:45

Då har snart Midsommarhelgen försvunnit för denna gången. Jag lyckades höll jag på att säga, bli bjuden till ett ställe och bjuda in mig själv till ett annat! Först gick det ju ut en inbjudan från Stall LH och jag svarade kanske, sedan svarade jag nej för det kändes inte så kul att sitta där och hosta och vara sur. Men då kom det en personlig inbjudan därifrån. Jag skrev tillbaka att jag ju svarat nej, och då skrev Tina "Nähä så det dög inte". Typisk Tina-humor!

Så då tänkte jag att vad sjutton, jag åker väl dit en stund då! Så får vi se vad "en stund" är. Festen skulle pågå från Midsommarafton kl 14:30 till Midsommardagen kl 05:00.

Så jag kom vid halv tre, och hade med mig köttbullar och kassler som det var sagt. Var och en skulle ju ha med sig något plus egen dricka (fast den hade jag glömt hemma). Jag hade gjort örtiga köttbullar som innehöll persilja, men det bekom inte hundarna, de skulle absolut smaka ändå! Andra hade haft med sig potatis, sill och prinskorv och så fanns det förstås bröd, gräslök, gräddfil... det mest självklara. När vi ätit och mumsat skulle vi gå tipspromenad. Då höll Daisy på att krypa ur skinnet så jag tog med henne så det var inte mindre än fyra hundar som gick tipspromenad. Daisy stressade sig trött halva vägen för kompisen Sopis låg ju först! Som tur var kunde Daisy hälsa på de andra hundarna och komma överens med dem. När halva sträcka var klar så var Daisy trött men inte värre än att hon passerade den stora hunden och då kom Sopis och mötte oss. Nästan hemma så klev både Sopis och Daisy ner i ett dike och gjorde sig fina om tassarna. Daisy och jag hade fem rätt på tipsrundan.

Efter detta tänkte jag åka hemåt men då var det kaffe och rättning av frågorna, så bäst att stanna. Sedan var det en tjej som var gräsallergisk (och då ska man ju knappast vara i Stall LH!) som blev tvungen att åka hem, och då passade jag också på. Tina tyckte inte det men det tyckte jag. For hem och hängde över fågelburen, bytte till klänning och körde upp till Pilås! Ingen hyfs här inte... Jag tyckte liksom att man måste hålla på traditionerna... Och så var det ju lite uträkning med det också och det stämde ju, haha: sill och potatis i LH, och sen jordgubbstårta i Pilås! Det var bara grille jag inte fick, och det hade jag fått om jag stannat i Stall LH. Men nu hade jag ju bestämt mig innan så jag hade inget sådant med.

Igår, Midsommardagen, gjorde varken Midas eller jag någonting. Vi bara vilade. Idag har jag bakat en kladdkaka, och i dag eller senast i morgon ska jag baka en sockerkaka. Här ska planeras för framtiden.

 
 
Ingen bild

ceson

21 juni 2015 17:13

Glömde skriva att efter tipspromenaden så torkade Sopis och Daisy av sina fina leriga tassar i Tinas tv-soffa.

 
Ingen bild

Jane K

23 juni 2015 13:52

Du hade det fint i helgen förstår jag....Ingen Åska hos dig då...här slog blixten ner i routern så det har varit tyst i flera dar men nu är allt återställt igen...ha en bra dag i dag på din födelsedag....kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 5 oktober 2015 11:31

Jag har inte skrivit något här och det är svårt att hitta något att skriva om på fb med, när man bara är sur och tycker att man har motgångar. Sånt kan man ju inte skriva om. Igår var jag lite präktig och hälsade på en dam på Sjöliden. Å andra sida...

Av Lena - 7 september 2015 12:46

Då ska jag skriva ett inlägg på mobilen! Får se om det går... Jag sitter inomhus och önskar att jag vore ute i det soliga vädret. Men, så är det en som ska ringa från Lenhovda och givetvis ringde jag dem på den fasta telefonen. Säg varför man inte ri...

Av Lena - 9 augusti 2015 18:00

Det var väldigt vad fort denna dagen har gått, blir väl så när man sover till halv tio...! Det var nästan nån sorts rekord för att vara jag! Sen satte jag på Nyhetsmorgon men då tog det en halvtimme av flimmer och "Tjänsten ej tillgänglig" så efter d...

Av Lena - 24 juli 2015 16:27

Verkar som att pippi Albertina inte är förkyld, sitt hostande eller nysande till trots. Visserligen har hon slokat idag med endel, men så satt jag på en av mina cd med fågelläten och då blev hon pigg! När höken hördes så blev hon riktigt rädd och for...

Av Lena - 23 juli 2015 17:25

Usch vad tråkigt att gå hemma men nu är det bara i morgon också. Och jag har inget annat att göra egentligen mer än att oroa mig för pippi Albertina. Jag borde inte ha några husdjur alls, det vore lugnare för mig. Kanske för djuren också eftersom d...

Presentation

Här är endel som jag funderar på, lite längre tankar än på fejan...

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vilket är du mest avundsjuk på när du ser att andra har? :-)
 Perfekt i trädgården
 Husvagn
 Husbil
 Motorbåt
 Segelbåt
 Sommarstuga
 Husbåt

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards