Direktlänk till inlägg 14 juni 2015

Det där med sjuka husdjur...

Av Lena - 14 juni 2015 16:11

Jag får väl fortsätta som igår...

Alltså, först var jag sjuk, och när det åtminstone började gå åt rätt håll, så blev Midas sjuk! Jaha men så blev han frisk igen... men nu är lille Jack Sparrow sjuk!! Varför finns det ingen ände???

Och han lär nog inte klara sig, han är redan väldigt svag har jag förstått. Jag tror det är så, eller jag vet ju att han blivit matad av Midas och det tål de inte (frågan är ju varför de gör så med varann då?), och eftersom jag en gång varit inne på djursjukhuset med en annan fågel för samma sak, så visade de ju då hur jag ska göra. Men herregud... Jack var så liten och tunn att ta i! Inga krafter hade han, och jag märker ju nu när han behövde flytta sig i buren, att han inte orkar flyga längre. Och det är ju så att de inte visar något förrän det är försent, så han kan ju ha dragits med det ett tag.

Ja, varför i helskotta har man husdjur... Midas har jag haft i åtta år och han verkar frisk som en nötkärna för han beter sig precis som vanligt! Fast det är så rörande för är jag ute i köket eller något, så sätter han sig i hörnet i buren och kvittrar med mig. Han är ju orolig stackarn! Nu när jag sitter vid datorn, som står precis bredvid buren, så är han lugn.

Så nu sitter jag här länge, tänkte jag.

To be continued... eller inte.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 5 oktober 2015 11:31

Jag har inte skrivit något här och det är svårt att hitta något att skriva om på fb med, när man bara är sur och tycker att man har motgångar. Sånt kan man ju inte skriva om. Igår var jag lite präktig och hälsade på en dam på Sjöliden. Å andra sida...

Av Lena - 7 september 2015 12:46

Då ska jag skriva ett inlägg på mobilen! Får se om det går... Jag sitter inomhus och önskar att jag vore ute i det soliga vädret. Men, så är det en som ska ringa från Lenhovda och givetvis ringde jag dem på den fasta telefonen. Säg varför man inte ri...

Av Lena - 9 augusti 2015 18:00

Det var väldigt vad fort denna dagen har gått, blir väl så när man sover till halv tio...! Det var nästan nån sorts rekord för att vara jag! Sen satte jag på Nyhetsmorgon men då tog det en halvtimme av flimmer och "Tjänsten ej tillgänglig" så efter d...

Av Lena - 24 juli 2015 16:27

Verkar som att pippi Albertina inte är förkyld, sitt hostande eller nysande till trots. Visserligen har hon slokat idag med endel, men så satt jag på en av mina cd med fågelläten och då blev hon pigg! När höken hördes så blev hon riktigt rädd och for...

Av Lena - 23 juli 2015 17:25

Usch vad tråkigt att gå hemma men nu är det bara i morgon också. Och jag har inget annat att göra egentligen mer än att oroa mig för pippi Albertina. Jag borde inte ha några husdjur alls, det vore lugnare för mig. Kanske för djuren också eftersom d...

Presentation

Här är endel som jag funderar på, lite längre tankar än på fejan...

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vilket är du mest avundsjuk på när du ser att andra har? :-)
 Perfekt i trädgården
 Husvagn
 Husbil
 Motorbåt
 Segelbåt
 Sommarstuga
 Husbåt

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards