Direktlänk till inlägg 24 juni 2015

Köpa eller inte köpa

Av Lena - 24 juni 2015 11:44

Då var jag här igen. Hörde just grannens hundar skälla, var bara tvungen att rusa till fönstret och se dem, haha! Så sällan jag får prata med dem fast vi bor så nära. Vovvarna alltså!

Jag velar fram och tillbaka hur jag ska göra med Midas, men egentligen är det väl bara att köra in till Tassar och Morrhår och fråga. Än så länge är ju Midas precis som vanligt men det blir väl inte så bra att vara ensam fågel när jag börjar jobba igen. Just nu putsar han fjädrarna för andra gången idag. Han verkar inte alltför berörd av att Jack Sparrow gick bort.

Sen hade jag egentligen tänkt att äta ute idag, som omväxling. På något matställe alltså! Så tog fram måndagstidningen och synade vad de hade. Ja, först måste det ju vara ett ställe man ens vill gå till. Sen måste de ju ha något som frestar. OK Salt & Pepper hade grillspett med bbq-sås och det lät ju bra (fast sen måste jag ju tänka att "tänk om jag tar fel sås"). Fast ett annat ställe hade bakpotatis med skagenröra och då tänkte jag att "det där kan jag ju göra själv, varför köra in till stan och lägga hundra spänn på något som finns billigare på ICA".  Britt & Rolf, Smillas matte och husse, åker in och äter på Evedal varannan fredag (somliga har råd, m-hm!). Tänkte att vi var ju där med jobbet och där är så öppet, pinsamt att sitta där själv och uppta ett helt bord, men nu kom jag på att det är nog inte där... eller...? De i Pilås och jag, vart sjutton var vi? Inte på det fiiiiina stället i alla fall.

Så krångligt det är. Ska jag behöva köra en runda bara för att räkna ut var det var. I morgon blir det nog Getterås, första gången i år! Ja vi får se. Det visade en halv sol i morgon där. Haha, i år får nog huggormarna bita i gräset där, det är för kallt för dem! Då kan man ju vara där, verkligen, rejält med vinterkläder på så klarar man sig!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 5 oktober 2015 11:31

Jag har inte skrivit något här och det är svårt att hitta något att skriva om på fb med, när man bara är sur och tycker att man har motgångar. Sånt kan man ju inte skriva om. Igår var jag lite präktig och hälsade på en dam på Sjöliden. Å andra sida...

Av Lena - 7 september 2015 12:46

Då ska jag skriva ett inlägg på mobilen! Får se om det går... Jag sitter inomhus och önskar att jag vore ute i det soliga vädret. Men, så är det en som ska ringa från Lenhovda och givetvis ringde jag dem på den fasta telefonen. Säg varför man inte ri...

Av Lena - 9 augusti 2015 18:00

Det var väldigt vad fort denna dagen har gått, blir väl så när man sover till halv tio...! Det var nästan nån sorts rekord för att vara jag! Sen satte jag på Nyhetsmorgon men då tog det en halvtimme av flimmer och "Tjänsten ej tillgänglig" så efter d...

Av Lena - 24 juli 2015 16:27

Verkar som att pippi Albertina inte är förkyld, sitt hostande eller nysande till trots. Visserligen har hon slokat idag med endel, men så satt jag på en av mina cd med fågelläten och då blev hon pigg! När höken hördes så blev hon riktigt rädd och for...

Av Lena - 23 juli 2015 17:25

Usch vad tråkigt att gå hemma men nu är det bara i morgon också. Och jag har inget annat att göra egentligen mer än att oroa mig för pippi Albertina. Jag borde inte ha några husdjur alls, det vore lugnare för mig. Kanske för djuren också eftersom d...

Presentation

Här är endel som jag funderar på, lite längre tankar än på fejan...

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vilket är du mest avundsjuk på när du ser att andra har? :-)
 Perfekt i trädgården
 Husvagn
 Husbil
 Motorbåt
 Segelbåt
 Sommarstuga
 Husbåt

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards