Alla inlägg under april 2015

Av Lena - 26 april 2015 16:56

Sara Varga var på Nyhetsmorgon idag, hon hade just kommit igen efter att ha gått i väggen, tagit slut, blivit utmattad...

Ett och ett halvt år hade hon varit sjuk. Vet att det låter illa men vilken tur hon hade där. Själv fick jag vara hemma ett par dagar, sen fick jag ta ut några semesterdagar och sen efter det så förväntades jag vara pigg igen! Man ska må sådär sa läkaren när jag försökte bli sjukskriven.

En väninna till mig fick vara hemma tre månader. Det hade jag med behövt. Å andra sidan, sen när hon kom tillbaka (hon var affärsanställd), så skulle hon bara arbetspröva men hennes jobbar-"kompisar" lämnade henne ensam på avdelningen. Det var ju verkligen inte särskilt kamratligt gjort, det heller.

Hur eller hur så berörde Sara Vargas historia mig.

Nu klurar jag på hur jag ska spara pengar till nästa sommar. Jodå, nästa sommar sa jag! För min bankman, eller min fd bankman blir det nu (han slutar), tyckte att jag inte fick ta så dyra semestrar. Jag menar då har han ändå ingen aning om mina planer för nästa år: en veckas hyra av en ombyggd kvarn utanför Alingsås. Den ser spännande ut inuti, och så har den en liten balkong ut mot vattenfallet. Fast hyran är ju dyr förstås: 8000 kr /vecka. Så det är hög tid att börja spara nu! Undrar ifall man kan öppna ett konto där man sparar en peng varje månad.

Och så skulle jag vilja ha tag i en skock strömmingar. Inte idag kanske, lär det väl inte gå, men i morgon. Hittat ett recept jag vill pröva. Ja ja, slutar tidigt i morgon så om jag kommer ihåg det kan jag åka in till Norremark.

Av Lena - 22 april 2015 19:54

Ville bara in och tala om att i morgon har jag ledig dag, och sen har jag tre dagars semester. Jobbar på måndag och sen är jag ledig igen tisdag.

Så just nu tvättar jag så att det finns lite rena kläder att ta med på min lilla resa, kan ju vara trevligt. Jag ska bara iväg fyra mil, det är inte så långt och jag ska inte vara iväg alla dagarna heller. Men jag har inte börjat packa än och det är väldigt ovanligt vad gäller mig. Men vad ska man ta med för bara några dagar? Lite jobbigt är att min mobil utlovar moln och ev regn på lördag-söndag, medan Emma som varit ledig hela veckan, naturligtvis haft nästan sommarväder!

Ja ja, så är det. Nåja jag har med mig en ny bok och så ska jag ta med korsordstidningen så jag lär väl reda mig. Grejen är att stugan ligger alldeles i sjökanten, så vore ju trevligt att inte bara behöva se på sjön inifrån, jag menar det är en pyttestuga på 35 kvadrat! Inte tänkt att sitta inomhus i om man säger så.

Jag hade tänkt vara jobbig med i helgen, inte skriva några facebook-inlägg där det står varifrån det skickats. Folk behöver inte veta var jag är, eller jo endel men verkligen inte alla. Jag kanske knåpar ihop något på lördag för då ska jag ändå vara hemma här, haha! Marknad i samhället ju!



Av Lena - 19 april 2015 17:25

Egentligen har jag inget att skriva om idag, men det har jag ju sagt förr och så blir det en hel drapa ändå...

Herregud jag läste just fel på en annan persons blogg här: det stod proteinhysterin och jag läste ponnyhysterin.

I eftermiddag skiner solen i alla fall, så varför sitter jag här då. Kanske för att jag vill vara hemma eftersom jag ska vara iväg hela nästa helg, haha! Valde mellan om jag skulle vara i B-torp eller Lerike, men L vann. Ganska lätt, haha! Eftersom där stod det att stugan var vinterbonad, men om huset i B-torp stod det bara att det "var klart för sommargäster". Och så varmt är det ju inte än! Men lika nära sjön ligger det!

Ni från B-torp får väl komma och hälsa på mig! Fast inte på lördagen för då är jag inte där förrän bortåt sen eftermiddag, kväll. Fast ni får ju komma då med förstås, men lite onödigt att komma när jag inte är där. Men på fredagen är jag nog på plats hela tiden utom morgonen för då kör jag nog till simhallen.

Jag lär ju inte köra till Åseda och simma på kvällen i alla fall, för då kommer jag tebaks alldeles försent, med tanke på att jag ska hem nästa morgon. Då ska jag vara hundvakt! Först var det inte meningen att jag skulle vara det, det var därför jag hyrde stugan, men bara jag gjort det så skulle jag vara hundvakt iaf.

Oj vad klockan går! Kvart i sex och jag har inte fått eftermiddagskaffe än. Hur ska det gå.

Av Lena - 18 april 2015 18:24

Börjar med lite självskryt: jag ägde ju en ponny en gång, som hette Patrick. Läste nu i förrgår, att det namnet betyder adelsman! Jo jag tackar jag, det tycker jag verkligen han förtjänade att heta! Inte undra på att han hade sådant självförtroende.

Annars idag så har jag gått några vändor till miljöstationen som jag bor granne med. Och så har jag rullat in fyra däck från bilen till källaren. När jag rullade ut dem hade jag antagligen vält en spann (stor färgburk) så det hade runnit ut vit färg på golvet. Jag valde latmansmetoden och la på en Smålandspost, dels för att slippa trampa i det och så för att inte ställa ett däck i det och inte få loss det till hösten. Det är förfärligt tråkigt att rulla däck. Grannen tittade på mig men inte kom han över och rullade med, nej då. Filippa och Milton har sett till mitt blodtryck idag, för tre av de fyra gånger jag gått förbi deras tomt, har jag varit tvungen att stanna och hälsa och leka lite med dem.

Jag hade behövt dammsuga bagaget på bilen med, det hade jag nog egentligen tänkt göra. Men det kom bort i något annat. Exempelvis att jag istället gick in och fikade. En rolig sak såg jag när alla däck var inne och jag låste källardörren: färgen börjar redan försvinna från husgrunden, den grå alltså! Alltså, eeehhmmm... var det förra året de var här och målade? Ska kolla i pärmen!

Det är ett problem det där, för jag har ju en hoper som Anticimex inte var nöjda med, och eftersom VISSA fackmän här i samhället är aningen konstiga vill jag egentligen anlita andra, utifrån. Om jag vågar. Jag menar det är 12 veckor sen jag ringde om ny packning till kökskranen. Hallå! Är det ett jättearbete? Samt färgen på toa, de sa att det blev bäst med grått på väggarna fast jag ville ha rött. Det kan jag väl måla om själv om nu inte OM hade varit... Målaren satte väv på väggarna, och gissa om det får vara så. NOT! Så där får jag dubbla utgifter för den måste ju tas ner och ersättas med våtrumstapet. Bingo. De tyckte att väggarna på toa var fula, men seriöst, hur ofta sitter man och beundrar väggarna när man är där? Och är grått roligare att se på? Nej, jag får rycka upp mig och ringa runt. Jag måste våga. Jag måste ändå få det utfört, annars gäller inte försäkringen.

Av Lena - 15 april 2015 13:08

Egentligen skulle jag ha skrivit detta förra veckan men nu gjorde jag inte det, och det var kanske tur för då hade väl aldrig nån gått in här och läst mer. Jag vet inte... Nu har jag inte så gott om tid heller, kanske bra det. Men jag vet inte hur andra skulle reagera om någon kom hem till dem och knackade på, och frågade hur mycket man motionerar, hur många kilometer man promenerar varje dag, går man verkligen 7 kilometer varje dag eller hur lat är jag?

Som alla förstår så gör jag inte det. Man är ju helt dum! Alla andra människor går ju faktiskt 7 km om dagen, jag går 5000 steg på jobbet varje arbetspass, men det räcker inte, det fattas 7 km. Lata Lena, det är äckligt att vara sån! Det är det faktiskt. Gör inget på jobbet och inget på fritiden. Det är dåligt att inte gå minst en mil om dagen, riktigt dåligt. Jag menar vad gör jag när jag kommer hem, jo jag sätter mig ner och lägger upp fötter och ben. Om jag vore någorlunda så gick jag hem från jobbet istället för att ta bilen hela tiden. Då finge jag ihop mina kilometer. Men nejdå, det gör jag inte heller. Usch! Dålig stil kallas sånt. Dessutom har jag fel märke på mina 3 stegmätare, de mäter fel.

Jag sa att jag simmar minst en gång i veckan, men fick till svar att det är ingen motion. Det ger ingenting. Såklart då att jag valt just det, där jag slipper göra någon ansträngning! Äckligt. Det är bara promenader som ger resultat, hade jag valt det istället så hade jag nångång i framtiden blivit smal och fin. Efter simningen borde jag gå en runda på 7 km. Jag hörde med de två som jag simmar ihop med, men de ville inte alls göra det. Jag går ju visserligen ut med två hundar eller i alla fall en (Smilla blir ju bara när vi kan båda), men det är för korta sträckor. Daisy är för kortbent! Kan jag ju skylla på så jag slipper gå kan man tycka, men jag borde gå en sträcka till ensam sen jag lämnat tillbaka Daisy. Men det gör jag inte! Nej, då tar jag bilen och kör hem! Usch...!

Nu har det gått en massa tid och nu har jag ingen kvar om jag ska fixa innan jag kör till jobbet. OBS: kör. Inte går! Och inte lär jag väl gå hem ikväll heller. Eller i morgon bitti. Eller i morgon eftermiddag. Nej det kommer inte att ske. Jag kommer aldrig att bli bättre än såhär. Och nu ska jag fixa mat med. Bläh på mig!!

Presentation

Här är endel som jag funderar på, lite längre tankar än på fejan...

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vilket är du mest avundsjuk på när du ser att andra har? :-)
 Perfekt i trädgården
 Husvagn
 Husbil
 Motorbåt
 Segelbåt
 Sommarstuga
 Husbåt

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards