Direktlänk till inlägg 21 juli 2015

Semester

Av Lena - 21 juli 2015 12:05

Ja... det är inte helt nyttigt att läsa Julia Svans blogg när man själv är brakförkyld. Men man får i alla fall inspiration till att skriva i sin egen. Och istället för att gnälla om nämnda förkylning så kan jag ju prata lite om semestern som var. Till exempel skulle jag gärna vilja skriva in mig som nöjd hyresgäst på sidan med stugan jag hyrde i K-nopel. Varför gör jag inte det då, jo för att en annan nöjd gäst har redan gjort det, och måste säga att han sa precis det jag skulle vilja säga. Visst skulle jag kunna skriva om det med egna ord, men som hjärnan är trött av hosta och snuva så får jag inte till det. Funderar därför på att skriva ett mail till dem istället, där jag kan skriva mer öppet. Jag menar man behöver ju inte lägga ut till alla hur man mådde före och efter.

Jag har tänkt lite på Ålandsresan med. Hur luftar de ur hytterna egentligen? Även om de givetvis städar efter varje resenär och bäddar rent så kan ju de som hade den hytten innan oss ha varit förkyld. Konstigare än så behöver det inte vara. Å andra sidan var det ju 2000 resenärer samtidigt, fanns många att byta baciller med. Men i allt övrigt var det en perfekt resa: någon annan hade beställt allting, det var till och med reserverade platser i bussen! Med tanke på att vi var 7 stycken kunde ju någon annars ha hamnat för sig själv. Det har hänt mig förr (den gången var vi 5, vilket betydde fyra stycken långt fram i bussen, och jag allra längst bak på en enkel sits så att säga). Ena halvan av styrkan pratade enbart svenska och andra halvan enbart tyska! Nåja Bo och Birgit kan ju båda språken. Men det blev i alla fall så att Helena och jag höll ihop och de andra höll ihop för sig. Birgit blev glad för att de fick byta hytt med oss eftersom de då fick tyskspråkiga grannar. Det var ju tur att det inte blev ID-kontroll för då hade jag fått lite problem med att förklara hur jag kunde heta Bo!

Ja, och medan jag latade mig och blev förkyld så cyklade Julia Svan 8 mil en dag. Sen vilade hon i soffan på uteplatsen inför kvällens stakträning. Håhåjaja... Och medan jag skrev det så gjorde pippi Albertina en kaptensvändning på sittpinnen.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 5 oktober 2015 11:31

Jag har inte skrivit något här och det är svårt att hitta något att skriva om på fb med, när man bara är sur och tycker att man har motgångar. Sånt kan man ju inte skriva om. Igår var jag lite präktig och hälsade på en dam på Sjöliden. Å andra sida...

Av Lena - 7 september 2015 12:46

Då ska jag skriva ett inlägg på mobilen! Får se om det går... Jag sitter inomhus och önskar att jag vore ute i det soliga vädret. Men, så är det en som ska ringa från Lenhovda och givetvis ringde jag dem på den fasta telefonen. Säg varför man inte ri...

Av Lena - 9 augusti 2015 18:00

Det var väldigt vad fort denna dagen har gått, blir väl så när man sover till halv tio...! Det var nästan nån sorts rekord för att vara jag! Sen satte jag på Nyhetsmorgon men då tog det en halvtimme av flimmer och "Tjänsten ej tillgänglig" så efter d...

Av Lena - 24 juli 2015 16:27

Verkar som att pippi Albertina inte är förkyld, sitt hostande eller nysande till trots. Visserligen har hon slokat idag med endel, men så satt jag på en av mina cd med fågelläten och då blev hon pigg! När höken hördes så blev hon riktigt rädd och for...

Av Lena - 23 juli 2015 17:25

Usch vad tråkigt att gå hemma men nu är det bara i morgon också. Och jag har inget annat att göra egentligen mer än att oroa mig för pippi Albertina. Jag borde inte ha några husdjur alls, det vore lugnare för mig. Kanske för djuren också eftersom d...

Presentation

Här är endel som jag funderar på, lite längre tankar än på fejan...

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vilket är du mest avundsjuk på när du ser att andra har? :-)
 Perfekt i trädgården
 Husvagn
 Husbil
 Motorbåt
 Segelbåt
 Sommarstuga
 Husbåt

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards